پروژه ماشین الکتریکی در رابطه با کاهش ریپل گشتاور در موتور سوییچ رلوکتانسی با استفاده تابع توزیع گشتاور بر پایه کنترل کننده فازی (فایل ورد 110 صفحه ای)

پروژه ماشین الکتریکی در رابطه با کاهش ریپل گشتاور در موتور سوییچ رلوکتانسی با استفاده تابع توزیع گشتاور بر پایه کنترل کننده فازی (فایل ورد 110 صفحه ای)

استفاده از موتورهاي سوئیچ رلوکتانسی (SRM) روز به روز در حال افزایش است چرا که هزینه ساخت آن به نسبت پایین بوده و ساختار پیاده سازی آنها نیز ساده است. همچنین این موتورها داری قدرت و توان بالا بوده و قابلیت عملکرد در سرعتهای متفاوت را دارا میباشند. در مقابل، یکی از مشکلات این موتورها داشتن نوسان گشتاور زیاد است که سبب ایجاد صداي زیاد و نویز صوتی می­شود. در این پروژه در ابتدا به معرفی موتور سوئیچ رلوکتانسی و نحوه عملکرد آن پرداخته خواهد شد و سپس فرمولهای حاکم بر موتورهای سوییچ رلوکتانسی بیان خواهد شد.  در این تحقیق، از روش تابع توزیع گشتاور برای کاهش ریپل گشتاور استفاده خواهد شد. فهرست ارایه مطالب به صورت زیر است:

فصل 1- مقدهمه‌ای بر موتور سوئیچ رلوکتانسی(SRM)

1-1- مقدمه 

1-2- اهداف و محتواي پروژه. 

1-3- مرور ادبیات مربوطه. 

1-3-1- روش کنترل غیر مستقیم گشتاور. 

1-3-2- انواع روش های کنترل غیر مستقیم گشتاور و برخی از مطالعات صورت گرفته

1-3-2-1- تابع توزیع گشتاور(Torque Sharing Function) 

1-3-2-2- روش‌هایی برای رنج وسیع سرعت (Technique for wide speed range). 

1-3-2-3- کنترل خطی فیدبک(Feedback Linearization Control).

1-3-2-4- روش استفاده از کنترل شار (Technique using flux control). 

1-3-3- روش‌های کنترل مستقیم گشتاور. 

1-4- مزایاي موتور سوئیچ رلوکتانسی.

1-5- معایب موتور سوئیچ رلوکتانسی.

1-6- کاربرد موتورهای سوئیچ رلوکتانسی

فصل 2- ماشین های رلوکتانس متغیر.

2-1- مقدمه 

2-2- موتورهای رلوکتانسی..

2-3- اشکال SRM های عملی..

2-4- موتورهای رلوکتانسی تکفاز. 

2-5- ساختمان SRMها 

2-6- اصول کار SRMها 

2-7- تولید گشتاور در موتورهای SRM

2-8- محرک های SRM

2-9- استفاده از اپتوکوپلر برای سنجش موقعیت رتور. 

2-10- استفاده از الگوی استاتور و رتور برای سنجش موقعیت رتور. 

2-11- کنترل بدون استفاده از سنسور. 

2-11-1- روش شیب جریان.

2-11-2- روش مبتنی بر مدولاسیون.

2-11-3- استفاده از ولتاژ القایی در سیم پیچی مقابل. 

2-12- ساختارهای کنترلی استفاده شده در این پروژه. 

2-12-1- تابع توزیع گشتاور. 

2-12-2- بلوک دیاگرام کنترل سرعت.

فصل 3- تئوری مورد استفاده در این پروژه. 

3-1- کنترل‌کننده فازی.

3-1-1- تعریف  

3-1-2- تاریخچه

3-1-3- مزیت‌های کنترل فازی. 

3-1-4- انواع سامانه‌های فازی. 

3-1-5- ساختار یک کنترل‌کننده فازی. 

3-1-6- فازيساز 

3-1-7- پایگاه قواعد.

3-1-8- طراحی توابع عضویت.

3-1-9- موتور استنتاج. 

3-1-10- غیر فازیساز. 

3-2- الگوریتم بهینه‌سازی تلفیق شده با کنترل‌کننده منطق فازی(الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات) 

3-2-1- تاریخچه بهینه‌سازی ازدحام ذرات.

3-2-2- الگوریتم ازدحام ذرات.

3-2-2-1- مدل global best PSO  

3-2-2-1- مدل Local Best PSO 

فصل 4- شبیه‌سازی و نتایج.

4-1- مقدمه

4-2- مطالعه عددی و شبیه‌سازی موتور  

4-2-1- فعال کردن جریان استاتور با توجه به موقعیت مکانی روتور. 

4-2-2- نحوه محاسبه ریپل گشتاور. 

4-3- بررسی موتور SRM بدون تابع توزیع گشتاور. 

4-4- بررسی موتور SRM با تابع توزیع گشتاور کسینوسی.

4-5- بررسی موتور SRM با تابع توزیع گشتاور فازی.

4-6- فازی طراحی شده برای سناریو اول

4-6-1- طراحی فازی برای قسمت بالارونده تابع توزیع گشتاور. 

4-7- فازی PSO طراحی شده برای تابع توزیع گشتاور.

4-8- سرعت­های متفاوت.

4-8- بحث و نتیجه­ گیری

4-8- سناریو دوم. 

فصل5- نتایج و پیشنهادات

5-1-نتیجه­ گیری .

4-2- ارائه پیشنهادات.

پیوست ها

فهرست مراجع

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *