پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظام های توزیع در اقتصاد در 58 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظام های توزیع در اقتصاد در 58 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

نظام توزیع کالا و خدمات از جمله بخش‌های مهم در اقتصاد کشورهاست که از یک طرف کالاها و خدمات را در اختیار مصرف کنندگان و از طرف دیگر اطلاعات و نقدینگی را به بخش‌های تولیدی (داخل یا خارج از کشور) ارایه می‌دهند. در اکثر کشورها گسترش استفاده از ابزار و روش‌های نوین نگهداری، چیدمان، حمل ونقل و در نهایت توزیع کالاها وخدمات ، همراه با رعایت استانداردهای مختلف با صرف کمترین هزینه و زمان در فرآیند مربوطه ، به عنوان شاخص‌های توسعه و پیشرفت نظام توزیع کالاو خدمات، در نظر گرفته می‌شوند. قابل ذکر است علاوه بر نقش پراهمیت نظام توزیع مطلوب در حمایت از مصرف‌کنندگان، رشد و توسعه بخش‌های تولیدی در یک اقتصاد پویا نیز نیازمند وجود نظام توزیع کارآ است. به‌طوری‌که بخش توزیع کالا و خدمات را می‌توان به‌عنوان موتور رشد بخش‌های تولیدی اقتصاد در نظر گرفت. به‌طور‌کلی نظام توزیع کالاو خدمات در کشورهای کم‌تر توسعه یافته و به خصوص در ایران به شکلی است که نه تنها توزیع کالاها و خدمات با کم‌ترین هزینه و زمان صورت نمی‌گیرد، بلکه اکثر استانداردهای لازم سلامت و بهداشت در نگهداری، ذخیره سازی ، حمل و نقل و توزیع کالاها و خدمات رعایت نمی‌گردد. ضمن آن‌که این نظام تمایل زیادی برای استفاده از ابزار و روش‌های نوین توزیع کالا و خدمات ندارد. در این شرایط، با توجه به عملکرد نظام توزیع کالا، حتی با وجود فعالیت گسترده و تاکید جدی دولت برای رشد و توسعه بخش‌های تولیدی، این بخش‌ها در مقایسه با سایر کشورها با توجه به ناکارآمدی بخش توزیع کالا با مشکلات متعددی در فروش تولیدات خود روبه‌رو می‌باشند. چرا که مشکلات بخش توزیع بر تولید این کالاها به خصوص در بخش کشاوزی با توجه به افزایش زمان و هزینه انتقال تولیدات آن‌ها به مصرف‌کنندگان نیز اثر گذاشته و این تأثیر موجب کاهش رشد این بخش‌ها، هم‌چنین رسوب قسمت زیادی از قیمت حاصل از فروش محصولات (کالاها) در بخش توزیع می‌گردد.

 

فهرست مطالب:

نظامهاي توزيع

عوامل عمده بروز تحول در شيوه هاي توزيع و نهادهاي مربوطه

بازاريابي، مديريت بازار و جايگاه توزيع در آن

تعاریف بازاریابی

مفهوم كالا

نقش ارتباطات بازاريابي در توزيع

توزيع

سازمانهاي مستقل توزيع كالا

عمده فروشی ها

آنچه عمده فروش معتبر براي موفقيت ملزم به انجام آن است

قسمت های عمده فروشی در موسسات بزرگ

انواع معمول عمده فروشان در ايران

خرده فروشيها

عوامل موثر بر انتخاب محل خرده فرشي

عناصر شبكه توزيع كالا

اهم اقدامات توزيع كالا

اهم موارد مورد توجه در سياستگذاري توزيع

انواع واسطه هاي توزيع در امر صادرات

توزيع مستقيم صادرات

توزيع مستقيم كالاهاي صادراتي

كانالهاي توزيع

طراحي كانالهاي توزيع

عوامل موثر بر انتخاب كانال توزيع

ويژگيهاي سيستم توزيع فيزيكي موثر و كارآمد

عوامل موثر بر توزيع كالا

كانالهاي توزيع كالا جهت صادرات

مراحل گزينش توزيع كننده ها يا واسطه هاي توزيع كالا

توصيه هاي مهم در بهبود روابط با نمايندگان فروش

عوامل موثر بر كيفيت توزيع كالاها يا آميزه بازاريابي

كانالهاي توزيع كالا در كشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامي

شبكه توزيع كالا در كشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامي

مشكلات نظام توزيع كالا در كشور

سيستم حمل و نقل و توزيع كالا

صنعت حمل و نقل و ويژگيهاي حمل و نقل جاده اي،‌ هوايي، دريايي و ريلي در ايران

و…

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *