پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مشخصات كلی تمرين، حركات نرمشی و فعاليت‌ های تقويتی در 47 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مشخصات كلی تمرين، حركات نرمشی و فعاليت‌ های تقويتی در 47 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

تمرینات بدنی یا نرمش (به انگلیسی: physical exercise) هر نوع فعالیت بدنی است که آمادگی جسمانی، تندرستی و سلامت کلی را افزایش داده یا حفظ می‌کند. همچنین اصطلاحاً به آن ورزش نیز گفته می‌شود اما باید توجه داشت که با آن متفاوت است چراکه ورزش الزاماً با هدف خاصی در حین انجام آن صورت می‌گیرد. تمرین بدنی به دلایل مختلف از جمله تقویت عضلات و سیستم قلبی عروقی، کسب مهارت‌های تمرین بدنی، حفظ یا کاهش وزن و همچنین با هدف تفریح انجام می‌شود. تمرین بدنی منظم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به جلوگیری از بیماری‌های فراوانی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و چاقی مفرط کمک می‌کند. تمرین بدنی همچنین سلامت روانی را بهبود می‌بخشد، به جلوگیری از افسردگی کمک می‌کند و باعث حفظ و بهبود اعتماد به نفس مثبت می‌شود. تمرین بدنی حتی باعث خوش‌اندامی و افزایش جاذبه جنسی فرد می‌شود که خود در بهبودِ بیشتر اعتماد به نفس مؤثر است. چاقی در کودکی، یک نگرانی در حال رشد جهانی است حال آن که تمرین بدنی به کاهش برخی از اثرات چاقی دوران کودکی و بزرگسالای مرتبط است. با توجه به طیف گسترده مزایای ثابت شده تمرین بدنی، پزشکان اغلب آن را داروی «معجزه» یا «اعجاب‌آمیز» می‌نامند. در یک سخنرانی ویدویی آموزشی جدید دکتر ایونس به خوبی نشان داده‌است که بهترین کاری که ما می‌توانیم برای سلامتی مان انجام دهیم روزی نیم ساعت تمرین بدنی است.

 

فهرست مطالب:

ويژگي تمرين

اصل اضافه بار: شدت، تكرار و مدت تمرين

تعيين شدت تمرين

سرخرگهايي كه نبض در آن قابل لمس است

گرم كردن

اهداف و اثرات گرم كردن

بازگشت به حالت اوليه يا سرد كردن

حركات نرمشي و فعاليت‎ هاي تقويتي

توصيه‎ ها و اصول نرمش كردن

كشش بخش زيرين شانه

كشش بخش قدامي (جلويي) شانه

كشش قفسه سينه

کشش پیچشی

كشش عضله پشتي

كشش عضله چهار سر ران

كشش عضله ساق پا

کشش شانه

کشش چرخشی

کشش تنه

كشش عضلات پشت ران

قوانين تمرينات قدرتي

تمرينات مخصوص تقويت بازو

تمرين شماره 1 با دمبل

تمرين شماره 2 با دمبل

تمرينات چرخاننده سرشانه

تمرين 1: انقباض عضلات درون گرداننده

قدرت عضلاني

روشهاي افزايش قدرت

تمرينات با وزنه

روشهاي كار با وزنه براي افزايش قدرت

افزايش قدرت با استفاده از ساير فعاليت ‌هاي بدني

روشهاي افزايش استقامت عضلاني

افزايش استقامت بوسيله تمرينات با وزنه

افزايش استقامت عضلاني با استفاده از ساير فعاليتهاي بدني

روش ‌هاي افزايش انعطاف ‎پذيري

و...

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *