پاورپوینت کامل و جامع با عنوان طراحی برنامه تمرين در ژیمناستیک در 29 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان طراحی برنامه تمرين در ژیمناستیک در 29 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

ژیمناستیک ورزشی است که در دسته بندی رشته‌های آمادگی جسمانی قرار دارد و در آن حرکات نیازمندِ قدرت، انعطاف بدنی، چابکی، تعادل و هماهنگی اعضای بدن است. ژیمناستیک از تمرینات ورزشی که در یونان باستان انجام می‌شد، تکامل پیدا کرده و در سطح بین‌المللی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک اداره می‌شود.

معروف‌ترین بخش این رشته ورزشی ژیمناستیک هنری است که در مسابقات آن ورزشکاران زن در رشته‌های حرکات زمینی، پرش از پرش از خرک، پارالل ناهم‌سطح و چوب موازنه و ژیمناست‌های مرد در رشته‌های حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دار حلقه، پارالل، و خرک حلقه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین بخش‌های دیگر این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند. ژیمناستیک یک ورزش المپیکی است و از اولین دوره المپیک تاکنون در برنامه این مسابقات قرار داشته‌است. هم‌اکنون ژیمناستیک المپیکی از ۱۸ رویداد ورزشی جداگانه تشکیل می‌شود که ۱۴ رقابت در ژیمناستیک هنری، ۲ رقابت در ژیمناستیک موزون و ۲ رقابت در ترامپولین است.

ژیمناستیک در سطح تفریحی و به خصوص به عنوان تمرینات انعطاف بدنی بسیار محبوب است. در سطح قهرمانی این رشته به تمرینات بی‌وقفه و آمادگی جسمانی بسیار بالا در اتمام ابعاد از جمله بنیه و استقامت قوی نیاز دارد. ژیمناستیک هرچند یک رشته ورزشی بدون برخورد است اما ورزش پرآسیبی است. فرودهای سنگین، افت‌ها یا برخورد به ابزار تمرینی ممکن است باعث آسیب‌دیدگی شود. صدمات جسمی در بین ورزشکاران ماهر بیشتر دیده می‌شود چون آن‌ها معمولاً برای مدت طولانی‌تری تمرین کرده و حرکات خطرناک‌تری را اجرا می‌کنند.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

انواع طرحهاي تمرين

طرحهاي تمريني سالانه

طرحهاي تمريني سالانه بر اساس تعداد مسابقات در طول يكسال

سه مرحله اصلی در هر دوره در طرحهاي تمريني سالانه

طرحهاي تمريني سالانه دو دوره اي

بخش های طرح تمريني سه دوره اي

طرح تمريني ماهانه (ماكروسيكل)

طرح تمريني هفتگي (ميكروسيكل)

تعیین جلسات میکروسیکل

ميكروسيكل هايي كه بيشترين كاربرد را در ژيمناستيك دارند

ميكروسيكل با 8 جلسه تمرين

ميكروسيكل با ساختار 1+3

ميكروسيكل با ساختار 1+5

نمونه اي از يك برنامه هفتگي با دو قله

نمونه اي از يك برنامه هفتگي با سه قله متناوب و جلسات تمريني با شدت پايين

طرح يك جلسه تمرين

مدت زمان جلسات تمريني

تقسیم بندی جلسات تمرینی

ساختار سه قسمتي جلسات تمرینی

جلسه تمريني مكمل

اهدافي كه مربيان ژيمناستيك در اين جلسات تمريني دنبال مي كنند

و…

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *