پاورپوینت آماده; بررسی عوامل موثر و تکنيک های تصمیم گیری در مديريت

پاورپوینت آماده; بررسی عوامل موثر و تکنيک های تصمیم گیری در مديريت

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 250 اسلاید

بررسی عوامل موثر و تکنيک های تصمیم گیری در مديريت مقدمه مديريت فرايند به کارگيري مؤثر و کارآمد منابع مادي و انساني برمبناي يک نظام ارزشي پذيرفته شده است که از طريق برنامه ريزي ، سازماندهي ، بسيج منابع و امکانات هدايت ، کنترل عمليات براي دستيابي به اهداف تعيين شده ، صورت مي گيرد .

اين تعريف ، پنج نکته اساسي ذيل را که در زير مبناي مفاهيم کلي مديريت در حوزه هاي نظري پردازي و کاربرد هستند ، در بر دارد :

تعريف مديريت
مديريت يک فراينداست .
مديريت بر هدايت تشکيلات انساني دلالت دارد .
مديريت مؤثر مبتني بر تصميم گيري مناسب و دستيابي به نتايج مطلوب است.
مديريت کارا، متضمن تخصيص و مصرف مدبرانه منابع است .
مديريت بر فعاليتهاي هدفدار ، تمرکز دارد . پنج نکته اساسي
نقش مدير در يك سازمان همچون مغز در اندام انسان است و همان گونه كه مغز با مجموعه اطلاعاتي كه از طريق حواس و سلسله اعصاب به دست مي آورد مسئوليت تصميم گيري فرد را برعهده دارد، مدير يك سازمان نيز مسئول هدايت سازمان در جهت مطلوب با تصميم گيري مناسب مي باشد. وظايف مديريت عبارتند از :
POSD CORB
Planning
Organizing
Staffing
Decision making
Coordinating
Reporting
Budjeting

بسياری تصميم گيري و مديريت را مترادف مي دانند زيرا تصميم گيري جزء اصلي مديريت است؛ به همين دليل شناخت فرايند اتخاذ تصميم اهميت بسيار دارد. بزرگترين وظيفه مديران در سازمانها، و در واقع وظيفه‌ بنيادين مديران اتخاذ تصميم مناسب با تصميم‌گيري مطلوب مي باشد .

تصميم‌گيري فرآيندي است خاص شامل انتخاب يك راه و روش از ميان دو يا چند روش موجود .
تصميم گيري به معناي انتخاب خودآگاه است كه به فرد امكان مي‌دهد تا بر اساس مجموعه‌اي از شرايط داده شده، نحوه‌ رفتار و طرز تفكر خاص آن مجموعه را بررسي و سپس يك گزينه مقبول را انتخاب نمايد .
از تصميم‌گيري نمي‌توان صرفنظر كرد، زيرا امتناع ورزيدن از گرفتن تصميم خود يك نوع تصميم‌گيري است.

منظور از تصميم‌گيري چيست؟
تصميم گيري صحيح به چه معناست ؟
آيا مي توان خروجي يا محصول تصميم گيري را قبل از اجراي آن تصديق نمود؟

حال سوال اين است ...
حتي با مطالعه و ارزيابي اقدامات انجام شده قبل از تصميم‌گيري نهايي، نمي توان قضاوت كرد كه تصميم گرفته شده خوب بوده است يابد.
اين امر ناشي از دو عامل است:

1- ريسكي كه در تصميم وجود دارد
2- سليقه و ارزش‌هاي تصميم‌گيرنده

فرايند تصميم گيري = فرايند ويژه
سه عامل در سخت شدن مسائل تصميم‌گيري دخالت دارند :
1- افزايش عدم قطعيت
2-چندگانه بودن معيارهاي تصميم‌گيري
3-پيچيدگي ماهيت خود مسئله چه هنگام تصميم ‌گيري پيچيده مي‌شود؟
عوامل موثر در تصميم گيري مديران فرصت زماني موجود
ريسك مربوط به تصميم
دستورالعمل هاي كتبي
روش و رفتار سازمان نسبت به تصميم گيري
ميزان و نوع اطلاعات موجود
فقدان خلاقيت

عوامل موثر در تصميم گيري مديران

علائق نهفته
تعهدات قبلي
كوته نگري
توانايي شخصي مدير
درجه

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *