طرح توجيهي يا طرح كسب و كار ( طرح بازاريابي ) کیف چرمی
طرح توجيهي يا طرح كسب و كار ( طرح بازاريابي ) کیف چرمی 56 صفحه بصورت ورد
فهرست مطالب
ارزيابي وارادت و روند صادرات.. 8
رقابت چين و تركيه در بازار كيف ايران. 9
تغيير رويه مردم به سمت پوشاك هاي چرمي.. 11
توجيه پذيري بازار و سهم بالقوه 14
روش هاي توليد و انتخاب روش مطلوب.. 19
تكنولوژي توليد و انتخاب تكنولوژي مناسب.. 23
طراحي لي اوت (طرح استقرار کارخانه) 28
مساحت ساختمان اداري ، رفاهي وخدماتي.. 29
برآورد ماشين آلات و تجهيزات.. 31
فلوچارت خط توليد كفش چرمي.. 32
برآورد تاسيسات و وسايل جنبي مورد نياز. 36
برآورد وسايل نقليه مورد نياز. 37
برآورد هزينه تعميرات و نگهداري.. 41
برآورد مواد اوليه مصرفي و قطعات مورد نياز. 43
تعداد پرسنل لازم اداري و توليدي.. 44
سرمايه ثابت الف) هزينه هاي سرمايه اي.. 45
ب) هزينه هاي قبل از بهره برداري.. 46
جدول برآورد سرمايه درگردش.. 47
جدول هزينه هاي توليد ساليانه. 49
جدول برآورد هزينه ثابت و متغيير توليد. 50
طرح در يك نگاه كلي
طرح
شاخص هاي مالي و اقتصادي
مشخصات مجري: توليد كيف چرمي
آدرس محل اجرا : كاشان
ظرفيت توليد ساليانه: 2400 عدد
سرمايه مورد نياز: 67042 ميليون ريال
سرمايه گذاري ثابت: 618.68 ميليون ريال
سرمايه در گردش: 51.74 ميليون ريال
نيروي انساني مورد نياز: 9 نفر
قيمت تمام شده:
750000 ريال
نقطه سر به سر:
- 68 درصد
برگشت سرمايه:
- 27
15 ماه
نرخ بازده حسابداري:
- 72 درصد
خالص ارزش فعلي :
- 92
شاخص سودآوري:
- 48
سرمايه ثابت سرانه:
- 77.335 ميليون ريال
سود ويژه:
- 04 ميليون ريال
فاز اول برآورد مطالعه بازار پيش بيني تقاضا
با توجه به اينكه كيف چرمي از محصولاتي مي باشد كه همه اقشار جامعه مصرف كننده و مشتري آن مي باشند ، مي تواند براي توليد كننده توجيه پذير باشد.
كيف چرمي از آن دست كالاهاي پرمصرفي محسوب ميشود كه افراد اعم از مرد و زن براي موارد گوناگون از آن استفاده ميكنند. صنعت پوشاك سازي ايران اگرچه هيچوقت تشكل تخصصي نداشته، اما توانسته مانند صنايع همرديف خود يعني كفش، چرم، نساجي و پوشاك در فضاي دشوار اقتصادي ايران و با همه فراز و نشيبها به حيات خود ادامه دهد و در چند سال اخير نيز به نظر ميرسد شرايط بازار براي توليدكنندگان داخلي پوشاك هاي چرمي مساعدتر از گذشته شده است.
در حال حاضر تقريبا هيچ آماري از تعداد واحدهاي توليد انواع كيف در كشور و همچنين آمار توليد انواع كيف در كشور وجود ندارد.
مطالعه بازار
اولين قدم در مطالعه بازار پيش بيني تقاضا است كه در دوقسمت انجام مي شود:
1- تعريف دقيق از مصرف كنندگان
2-مقدار تقاضا در كل
مقدار تقاضاي كل در بازار و روند آن براي سال هاي بعدي براي توليد كيف چرمي با استفاده از روش پوشاك ي استفاده مي شود.
روش پوشاك ي روشي مي باشد بر مبناي قضاوت ها و داوري هاي افراد صاحب نظر يا افرادي كه در زمينه توليد يا فروش كيف چرمي تجربه دارند. مثل روش نظرخواهي از فروشندگان كيف چرمي ، عمده فروشان و غيره…
روشهاي پيش بيني تقاضا به دو طبقه تقسيم مي شود :
1- روشهاي کيفي ( ذهني )
2- روشهاي کمي (محاسباتي)
1- روشهاي کيفي در پيش بيني تقاضا : روشهاي کيفي بر مبناي نگرش تجربه و ذهنيت افراد مي باشد که با استفاده از آنها مي توان يک پيش بيني مناسب از ميزان فروش و تقاضا براي کالاها بدست آورد .
روشهاي کيفي در توليد كيف چرمي به چهار دسته تقسيم مي شود :
1- نظرخواهي از فروشندگان
2- روش توافق جمعي
3- روش انتظارات مصرف کننده
4- روش Delphi
ارزيابي وارادت و روند صادرات
آمار رسمي ارائه شده از سوي گمرك نشان ميدهد كه 10 سال گذشته انحصار واردات كيف به كشور از امارات متحده عربي شكسته شده است. براين اساس در حالي كه در سال 1382 تقريبا 80 درصد از پوشاك هاي وارداتي به كشور از امارات وارد بازار ايران شده بودند. اين رقم طي سالهاي بعد به شدت كاهش يافته و در سال 1389 به حدود 40 درصد رسيد. از آن سو حجم واردات كيف به ايران از چين نيز كه ابتدا روندي صعودي داشته طي دو سال اخير كاهش يافته و در سال 1389 به حدود 40 درصد رسيد. مابقي سهم واردات كيف به ايران نيز مربوط به كشورهاي تركيه و ويتنام ميشود.