دانلود پاورپوینت بازار یابی و مدیریت بازار

دانلود پاورپوینت بازار یابی و مدیریت بازار

 قسمتی از اسلاید متن پاورپوینت

تعداد اسلاید : 279 اسلاید

بسم الله الرحمن الرحيم نام درس: بازاريابي و مديريت بازار
تعداد واحد: 3
منبع: بازاريابي و مديريت بازار
مولف: حسن الوداري
ناشر: دانشگاه پيام نور اهداف درس آشنايي دانشجويان با:
مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن
انواع بازار و محيط بازاريابي
تقسيم بازار و تعيين بازار هدف
نيازها و رفتار خريداران اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي
اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه
تحقيقات بازاريابي
سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي بازاريابي اهداف درس فصل اول مفاهيم مديريت بازار مقدمه بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند. بازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد. مفاهيم اساسي بازاريابي: بازاريابي علي رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهاي کوتاه مدت براي فروش کالاهاي نيمه ضروري و لوکس و تشريفاتي خلاصه نميشود بلکه آن شامل مجموعه اي از فعاليتهاي توليدي, توزيعي و تجاري است که کالاها را سريعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهايي برساند . بازاريابي به عنوان يک فرايند مديريتي_ اجتماعي تعريف مي شود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله کالا و خدمات با يکديگر به وسيله ابزار مهم و واسطه اي به نام پول و در محلي به نام بازار به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مينمايند . نياز نياز کمبودي است که توسط فرد احساس ميشود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را برهم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد. خواسته خواسته ها بيانگر کيفيت ارضاي نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت ميگيرد . بسياري از فروشندگان خواسته ها و نيازها را با هم اشتباه ميکنند. براي مثال ممکن است يک کارگردان تصور کند که مردم به فيلم سينمايي خوب نياز دارند در حالي که نياز واقعي آنها سرگرمي مي باشد . خواسته هاي راه هاي رفع نياز ها بوده و در حالي که نيازها محدود و تقريبا ثابت هستند .

 

فرمت فایل : پاورپوینت

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *