دانلود طرح توجیهی گرافیکی تولید اسباب بازی آموزشی در دوران کرونا در فرمت word و پاورپوينت و داراي اينفوگرافي
فرمت فايل بشکل docx و pptx : (لینک دانلود پایین صفحه)
-----------------------
طبق آمارهای موجود، صنعت اسباب بازی بعد از صنعت مواد مخدر و تجارت اسلحه، سومین صنعت پولساز جهان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در جامعه بابت اپیدمی ویروس کرونا و خانه نشین شدن 13 ميليون نفر کودکان و نوجوان و نیاز شديد آنها به سرگرمی همراه با آموزش و یادگیری، شرایط مناسبی برای رشد استارتاپهایی جهت توليد سرگرميهاي همراه با آموزش فراهم آمده است. در ادامه، طرح توجيهي گرافيکي (( تولید اسباب بازی آموزشی در دوران کرونا )) جهت دانلود قرار داده شده است. ضمنا پاورپوينت ها داراي اينفوگرافي مي باشد. پاورپوينت داراي گرافيک بالايي بود و داراي افکت هاي تصوري مي باشد.
فهرست مطالب ارائه شده بشرح زير است:
- توصیف ایده
- مشتریان / مخاطبان
- کانال های توزیع و ارتباط با مشتری
- تحلیل رقبا – مزیت رقابتی
- اندازه بازار
- سهم بازار
- ساختار هزینه های کسب و کار
- مدل درآمدی – نقطه سر به سر
- مدل هاي پيشنهادي جهت همکاري با سرمايه گزار
در اين طرح توجيهي، براي انواع روشهاي بيرينسي فروش مانند B2C، B2B و B2G مصداق ها و موارد لازم در نظر گرفته شده است. در بحث آنالايز بازار نيز تحليل هاي جامعي ارائه شده است. بخش اعظم اسباب بازيهاي موجود در بازار ايران عمدتا از کشور چین وارد میشوند. کشور چین همیشه محصولات حوزه اسباب بازی را با قیمت بسیار پایین وارد بازار ایران کرده است. بالا رفتن قیمت دلار و همچنین مشکلات انتقال ارز بعلت تحریمهای بانکی و همچنین کاهش پروازهای خارجی (بعلت شیوع ویروس کرونا) باعث شده است تا قیمت اسباب بازیهای خارجی در پاساژ موثقی (مرکز فروش عمده اسباب بازی در ایران) بشدت بالا برود. این امر یک فرصت طلایی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است و موازنه در این حوزه در حال برگشت بسمت تولید داخل است.
لازم به ذکر است که در حال حاضر بخش اعظم انرژی تولید کنندگان داخلی (که البته تعداد آنها نیز اندک است) به تولید اسباب بازیهای تفریحی اختصاص یافته است. این امر متاثر از فضای قبل از کرونا است. در آن فضا، گرایش مشتری بیشتر بر حول محور تفریحی بودن اسباب بازی بود تا محور آموزشی. اپیدمی کرونا باعث تعطیلی مراکز علمی، آموزشی، ورزشی، کلاسهای فوق برنامه و ... شده است. این امر باعث خانه نشین شدن میلیونها کودک شده است (13 ميليون کودک و نوجوان جزو بازار هدف هستند). این امر باعث شده تا فرصت مناسبی برای اسباب بازیهایی که جنبه آموزشی داشته باشند ایجاد گردد.
در آناليز هزينه و سود نيز پارامترهاي مختلفي ديده شده است. اين آناليزها شامل آناليز دستمزد (مدير مياني، مونتاژکار، بازارياب، نيروي خدماتي و ستادي)، آناليز هزينه هاي اوليه، آناليز اجاره مکان و ... است. همانطور که قبلا نيز گفته شد، يک بازار هدف 13 ميليوني از کودکان و نوجوانان جزو مشتريان اين بيزينس هستند. آناليز سود با اين فرض صورت گرفته است که بتوان روزانه حداقل به (( 10 نفر از هر يک ميليون نفر از بازار هدف)) فروش داشته باشيم (که البته کاملا مشخص است که این بدبینانه ترین حالت ممکن است و قطعا فروش بیشتر از این عدد خواهد بود). آناليزها نشان مي دهد که در سه ماهه اول شروع به کار بعلت ملاحظات بدو تولید، مقدار سود و هزينه برابر است. ولي در سه ماه دوم مي توان به 76 ميليون تومان سود رسيد و در سه ماهه سوم مي توان اين عدد را به 138 ميليون رساند. اين عدد در ماه هاي بعد نيز قابل رشد ميباشد. این طرح می تواند برای ارائه به سرمایه گزار نیز استفاده شود.
- تعدادصفحات فایل word : 8 صفحه
- تعداد صفحات فایل پاورپوینت: 13 صفحه
-----------------------------