داشبورد مدیریتی آنالیز رقبا در بازار همراه با نمودار و راهنمای فارسی

داشبورد مدیریتی آنالیز رقبا در بازار همراه با نمودار و راهنمای فارسی

با استفاده از این داشبورد مدیریتی می توانید رقبای خود را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را در مقایسه با رقیبانتان مشاهده نمایید و در جهت پیشرفت سازمان خود گام بردارید.

کار کردن با این قالب اکسل بسیار ساده و راحت می باشد. کافی است که صادقانه به کسب و کار خود و سایر رقیبانتان بر اساس معیارهای موجود در صنعت خود، امتیاز دهید. سپس نمودار رادار و میله ای کسب و کار شما و رقیبانتان بر اساس امتیازهایی که دادید، بصورت اتوماتیک رسم می گردند. این نمودارها به شما در تحلیل جایگاه کسب و کارتان در بازار کمک کرده و بر اساس آن ها به نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود پی می برید. 

با استفاده از این قالب اکسل، در کمتر از چند دقیقه می توانید به جایگاه کسب و کار خود در مقایسه با رقیبانتان پی برده و نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان را شناسایی کنید.

 

چرا باید رقیبان کسب و کار خود را آنالیز کنم ؟

امروزه شاهد وجود تعداد زیادی کسب و کار رقیب هم هستیم که کالا و خدمات مشابهی را برای بازار هدف خاصی تولید می کنند. در این میان، آن کسب و کاری برنده بوده و سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص می دهد که از شناخت کافی نسبت به رقیبان خود برخوردار باشد. شما با آنالیز رقیبانتان در یک صنعت خاص، به نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود و آن ها پی برده و با برنامه ریزی و برطرف کردن نقاط ضعف خود می توانید مشتریان را بیشتر به سمت خود جذب کنید.

چگونه این داشبورد مدیریتی در آنالیز رقبا به من کمک می کند؟

برای شناخت و آنالیز کسب و کارهای رقیب هم، ابزارهای مدیریتی متعددی وجود دارند. یکی از ساده ترین و در عین کارآمدترین آن ها، امتیازدهی خود و رقیبانتان بر اساس معیارهای صنعتتان می باشد. این داشبورد یک فایل اکسل با قابلیت پردازش 10 شاخص و 5 رقیب بصورت همزمان می باشد. شاخص هایی مانند قیمت، کیفیت کالا و خدمات، خدمات پس از فروش و ... که همان معیارهایی هستند که با کمک آن ها خود و رقیبانتان را می سنجید. شما می توانید نام شاخص ها و رقیبانتان را تغییر داده و در جلوی هرشاخص، ضریب مربوط به آن را قرار دهید. سپس کسب وکار خود و سایر رقیبانتان را بر اساس شاخص های مورد نظرتان امتیازدهی می کنید. به عنوان مثال می توانید از بازه 1-5 استفاده نموده وبه کسب و کاری که کیفیت کالا و خدمات بالاتری را دارد، نمره 5 داده و سایر کسب و کارها را از 1-5 امتیاز دهید. در نهایت امتیاز کلی شما در مقایسه با رقیبانتان محاسبه شده و نمودارهای رادار و میله ای، جایگاه شما را در مقایسه با رقیبانتان رسم می کنند. کسب و کاری که بیشترین امتیاز را کسب کند، از رقیبان خود در آن صنعت جلوتر است. این داشبورد تمام مراحل فوق را بصورت اتوماتیک محاسبه کرده و شما تنها باید بصورت صادقانه امتیازدهی کنید.

چگونه نتایج آنالیز رقبای کسب و کار خود را تحلیل کنم؟

بعد از وارد کردن اعداد در قسمت های خاکستری، داشبورد بصورت اتوماتیک، هر نمره را در ضریب مربوطه ضرب کرده و مجموع نهایی را برای هر کسب و کار محاسبه می نماید. سپس درنمودار میله ای، امتیاز نهایی با در نظر گرفتن ضرایب برای هر کسب و کار رسم می شود. هر کسب و کار به یک رنگ در نمودارها نشان داده می شود. نمودار میله ای به شما کمک می کند تا جایگاه کلی کسب و کار خود را بین رقیبانتان محاسبه کنید.به عنوان مثال آیا نفر اول هستید یا آخر؟ همچنین جایگاه هر کسب و کار بر اساس هر معیار در نمودار رادار بالای صفحه ترسیم می شود. هر چه امتیاز بالاتری به یک شاخص در یک کسب و کار داده باشید، نمودار رادار آن به سمت بیرون (محیط دایره) متمایل می شود و مساحت بیشتری را اشغال می کند. بالعکس هر چه کسب و کاری ضعیف تر باشد، نمودار رادار آن منزوی و به سمت داخل بوده و مساحت کمتری را اشغال می نماید. با استفاده از نمودار رادار، می توانید مزیت های مطلق، مزیت های نسبی، گلوگاه نسبی و گلوگاه مطلق کسب و کار خود را در مقایسه با رقیبانتان پیدا کرده و برای مقابله با رقیبانتان برنامه ریزی نمایید.

بعد از آنالیز رقبا و بررسی نقاط ضعف و قوت خود، پیشنهاد می شود تا برای بهبود آن شاخص هایی که در آن ها کمتر امتیاز گرفته اید تلاش نمایید. به عبارتی دیگر سعی کنید تا گلوگاه مطلق کسب و کار خود را به گلوگاه نسبی، گلوگاه نسبی را به مزیت نسبی و مزیت نسبی را مزیت مطلق تبدیل کرده تا امتیاز کلی شما افزایش یابد. البته طی کردن چنین مسیری همیشه در کسب و کارها میسر نمی باشد (مانند دانش آموزی که تمام دروس او 20 می باشد). گاهی اوقات با داشتن چند مزیت نسبی و نداشتن گلوگاه می توان به جایگاه اول در بازار رسید و از رقبا جلو زد.

این داشبورد دارای راهنمای آموزشی می باشد، که شما را با نحوه استفاده از آن آشنا می کند.

ویژگی های این محصول:

  • سادگی و راحتی کار با آن
  • آنالیز رقبا در بازار
  • ترسیم نمودار رادار و میله ای از جایگاه شما در بازار بصورت اتوماتیک
  • قابلیت پردازش 10 شاخص 
  • قابلیت پردازش 5 رقیب 
  • قابلیت تغییر نام شاخص ها و رقبا
  • امکان در نظر گرفتن ضریب برای هر شاخص
  • محاسبه اتوماتیک امتیاز کلی کسب و کارها
  • عدم نیاز به هیچگونه نرم افزار های جانبی (تنها کافی است که نرم افزار آفیس و اکسل 2007 به بالا روی رایانه شما نصب باشد که امروزه هر رایانه ای دارای مجموعه نرم افزار های آفیس می باشد)
  • عدم نیاز به آشنایی کامل با نرم افزار اکسل
  • عدم نیاز به مفاهیم پیشرفته دانش بازاریابی
  • دارای راهنمای آموزش کاربردی 

 

در چند دقیقه، رقبای کسب و کار خود را آنالیز کرده و گلوگاه ها و مزیت های کسب و کار خود را پیدا کنید !!!

مشخصات محصول:
فرمت فایل اصلی : xlsx (فایل اکسل Excel سازگار با نسخه های 2007 به بالا)
فرمت فایل دانلودی : zip

راهنمای خرید اینترنتی و دانلود فایل:

جهت دانلود فایل مورد نظرتان، با وارد کردن ایمیل خود ( نوشتن شماره تلفن همراه اختیاری می باشد) و کلیک بر روی گزینه پرداخت، به درگاه پرداخت بانکی هدایت می شوید. در آنجا مبلغ فایل را بصورت اینترنتی (آنلاین) پرداخت کرده و درصورتی که عملیات پرداخت با موفقیت صورت گیرد، به صفحه اصلی سایت منتقل می شوید. سپس لینک دانلود فایل دراختیار شما قرار می گیرد . در نهایت می توانید فایل مورد نظرتان را دانلود نمایید (راهنمای کامل خرید اینترنتی در قسمت بالای سایت موجود می باشد). همچنین لینک دانلود فایل به ایمیلی که در ابتدا وارد کرده بودید، ارسال می گردد.

بعد از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده (Zip) خارج نمایید و از قالب اکسل استفاده نمایید.

در صورت بروز هر گونه مشکلی در روند خرید و دانلود فایل مورد نظرتان، از طریق بخش پشتیبانی سایت واقع در بالای صفحه وبسایت تماس بگیرید. بخش پشتیبانی مختص پرداخت اینترنتی، دریافت فایل و رسیدگی به دانلود موفق شما پس از خرید است.

 

در صورتی که به نرم افزار و یا اکسل مخصوص جهت آنالیز داده های فردی و یا کسب و کار خود با استفاده از جدیدترین روش های آماری و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence & Machine Learning ) نیاز دارید، آن را برایتان بصورت سفارشی طراحی می کنیم.

با تشکر از انتخاب شما
مدیریت وبسایت www.MBA.SellFile.ir

 

دانلود

پیشگوی اعظم

من از دوران نوجوانی رویایی داشتم! رویای تاسیس یک مکان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خودم و همچنین جایی برای دانشجویان و دانش آموزان عزیز که بتوانند تمامی مقالات و جزوات مورد نیاز خودرا از طریق یک سایت مرجع تامین کنند.اکنون،این رویا،godofdoc (خدای داکیومنت) نام دارد D:a

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *